Ki nevet a végén és Kígyómarás társasok
Cikkszám: | 810079 |
Elérhetőség: | Raktáron |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Gyártó: | Fakopáncs |
Ki nevet a végén - gyermekkorunk egyik kedvenc társasjátéka. A játékosok azon igyekeznek, hogy mind a 4 bábujuk beérjen a bázisba. Kígyómarás - a játék célja, hogy mindkét bábunkat bejuttassuk a célba. De vigyázat: a létrákon előre- vagy hátracsúszhatunk! |
Leírás és Paraméterek
A játék menete: Négy játékos játszhatja, akik azon igyekeznek, hogy saját 4 bábujukat minél gyorsabban eljuttassák kijelölt végcéljukra, a bázisra. A játék kezdetén mindegyik játékos 4 bábuja a start mezőn áll. Aki a legnagyobbat dobja a dobókockával, az kezdi a játékot és dobhat újból elsőként. A játékba csak 6-ost dobva lehet "beiratkozni", azaz bábut bevinni. A játék során bármelyik a táblán lévő bábl lépni lehet, így a játékos döntheti el, melyikkel kíván lépni, és ha olyan mezőre léphet, ahol valamelyik játékostársának bábuja áll, azt kiütheti. A kiütött bábu a start mezőre tér vissza és onnan kezdheti újra a játékot. A célba csak akkor juthat egy bábu, ha pontosan annyit dobtunk, mint ahány lépésre a céltól állt a bábunk. Ha többet dobunk, akkor annyit kell lépni visszafelé, mint amennyivel többet dobtunk. Ha valaki hatost dob, a szabály szerint újabb dobásra van joga. A játékot az nyeri meg, aki elsőként viszi be mind a négy bábuját a célba. Kígyómarás - társasjáték Előkészületek: A játékosok elhelyezik a start mezőn a bábuikat, ezután mindketten dobnak egyet a dobókockával. Aki nagyobb számot dobott az kezdi a játékot. A játék: Az első játékos dob a dobókockával és a dobott értéknek megfelelően jobbról-balra (vízszintesen) lépeget a táblán (a sor végén egy mezőt felfelé ugorva a haladási irány balról-jobbra változik és ez (haladási irány) így váltakozik a táblán a legfelső sor eléréséig). Amennyiben egy dobott érték valamelyik létra aljához “vezeti" egy játékos bábuját, akkor az a játékos felmászhat a létrán, így egyszerre több sort is haladhat előre. Ha viszont a dobott érték valamelyik kígyó fejéhez “vezeti" egy játékos bábuját, akkor a játékost a kígyó “megmarja" és ezután a játékos visszacsúszik a kígyó farkához. Játékszabályok: 1. A játékosok felváltva dobhatnak 2./A játékosok csak a megfelelő haladási irányban (balról-jobbra vagy jobbról balra mozoghatnak (kivétel, ha “létrán másznak fel" vagy a kígyómarás után visszacsúsznak a kígyó farkához. 3./Abban az esetben, ha pont annyit dob valaki, hogy a dobást követően egy olyan helyre kell lépni, ahol már áll egy bábu, akkor az ott tartózkodó bábu a start mezőről újból kezdi a játékot (leütötték a tábláról). A győztes: Az a játékos, aki mindkét bábuját először juttatja a “vége" felirathoz.
Játékostól: | 2 fő |
Játékosig: | 4 fő |
Kortól: | 4 év |
Korig: | 99 év |
Nem: | Mindkét nem részére |
Játékidő: | 40perc |